راهنمای کامل درباره قیمت قالیشویی در رشت

قیمت قالیشویی در رشت

فرش دستبافت و ماشینی یکی از لوازم اصلی دکوراسیون منازل ایرانیان است که برای حفظ درخشندگی و نظافت آن لازم است برنامه‌ای‌ منظم برای شستشو داشته باشیم. اما برخی از افراد دغدغه قیمت قالیشویی در رشت را دارند و می‌خواهند بدانند چه میزان هزینه‌ای باید برای شستن فرش‌های منزل خود صرف کنند.
در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره قیمت شستشوی فرش در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

شستشوی فرش در قالیشویی مادر طبق نرخ اتحادیه 

قیمت قالیشویی در رشت چقدر است؟

قیمت قالیشویی رشت با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. موارد زیر مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت شستشوی فرش است.

• تاثیر جنس فرش بر قیمت قالیشویی

یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت فرش تاثیر می‌گذارد، جنس آن است. فرش‌ انواع مختلفی دارد؛ فرش دستبافت، فرش ماشینی، فرش‌های نفیس و قالیچه‌ با استفاده از متریال‌های متفاوتی تهیه می‌شوند و نیاز به شیوه شستشوی متفاوتی دارند. پس قیمت قالیشویی در رشت با توجه به جنس فرش تفاوت دارد.
به طور مثال فرش دستبافت با استفاده از الیاف طبیعی مانند پشم تولید می‌شود و هنرمندان بافنده برای بافت آن باید زمان طولانی صرف کنند. بنابراین برای شستن فرش دستبافت لازم است از شوینده‌های مخصوص که به الیاف طبیعی آسیب نمی‌زند و رنگ آن‌ها را از بین نمی‌برد استفاده کنیم.
از طرف دیگر نیروی انسانی قالیشویی باید مهارت و تجربه کافی برای شستشوی فرش دستبافت داشته باشند تا حین شستشو آسیبی به فرش‌ وارد نکنند.
بر خلاف فرش دستبافت برای تولید فرش ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود که شستن آن به اندازه فرش دستبافت سخت نیست. همچنین فرش‌های نفیس که اغلب ریزبافت هستند و با الیاف ابریشمی بافته می‌شود باید با دقت و مهارت بالایی شسته شوند تا حین شستشو از ارزش فرش نفیس کم نشود.
قطعا قیمت قالیشویی در رشت برای فرش‌های دستبافت و فرش‌های نفیس نسبت به فرش‌های ماشینی بیشتر است و کسی که قصد دارد فرش‌های منزل خود را بشوید باید این نکته را در نظر داشته باشد.

• تاثیر متراژ فرش بر قیمت شستشو

یکی دیگر از عوامل مهمی که قیمت قالیشویی در رشت را تحت تاثیر می‌دهد، متراژ فرش است. هر چقدر ابعاد فرش بزرگ‌تر باشد، برای شستشوی آن به شوینده بیشتری نیاز داریم، همچنین مدت زمان مورد نیاز برای شستن فرش هم طولانی‌تر است. بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشیم با بالارفتن متراژ فرش، قیمت آن هم افزایش پیدا کند.
البته قیمت قالیشویی رشت با توجه به قیمتی که اتحادیه قالیشویی اعلام می‌کند، از مشتری دریافت می‌شود. بنابراین مشتریان می‌توانند با خیال راحت به قالیشویی عضو اتحادیه مراجعه کنند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

• میزان کثیفی فرش

نوع لکه‌هایی که روی فرش وجود دارد و میزان آلودگی فرش از عوامل مهمی هستند که قیمت قالیشویی در رشت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
در صورتی که میزان کثیفی فرش زیاد باشد و نیاز به پاکسازی عمیق داشته باشد قیمت قالیشویی افزایش پیدا می‌کند. همچنین برخی از لکه‌های سخت نیاز به استفاده از حلال مناسب دارند. به طور مثال وقتی روی فرش لکه جوهر وجود دارد، فقط با استفاده از شوینده معمولی لکه جوهر پاک نمی‌شود، حتی ممکن است لکه پخش شود و جلوه و زیبایی فرش را هم تحت تاثیر قرار دهد.
بنابراین کارکنان قالیشویی ابتدا با حلال مناسب لکه جوهر را پاک می‌کنند، سپس با استفاده از شوینده معمولی که قدرت‌ پاک‌کنندگی مطلوبی دارد، گرد و غبار الیاف فرش یا لکه‌های مواد غذایی را تمیز می‌کنند.
با این توضیحات هزینه شستشوی فرش با لکه‌های سخت که به اقدامات خاص و زمان بیشتری برای شستشو نیاز دارند، بیشتر است.

قالیشویی معتبر در رشت

قالیشویی مادر رشت مجهز به بروز ترین دستگاه های شستشوی فرش

استفاده از تجهیزات و فناوری مدرن در قالیشویی

برخی از قالیشویی‌ها مجهز به ماشین آلات پیشرفته و دستگاه‌های مخصوص هستند که دخالت نیروی انسانی در فرایند شستشو را کاهش می‌دهد. بنابراین در این قالیشویی‌ها احتمال خطای انسانی، تمیز نشدن فرش‌ها یا آسیب به دلیل سهل‌انگاری نیروی انسانی کم است؛ اما قیمت قالیشویی بیشتر است.
به این نکته دقت داشته باشید که قیمت قالیشویی در رشت علاوه بر اینکه به تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده بستگی دارد به کیفیت شوینده‌ها هم بستگی دارد. در صورتی که در قالیشویی از شوینده‌های درجه یک و مرغوب استفاده شود، قیمت قالیشویی بیشتر می‌شود.
البته لازم است بدانید استفاده از شوینده مرغوب باعث می‌شود کیفیت الیاف فرش حفظ شود و آسیبی به آن‌ها نرسد. در مقابل شوینده‌های نامرغوب و بی‌کیفیت رنگ الیاف فرش را خراب می‌کنند و ارزش فرش را کاهش می‌دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم فرش‌های منزل خود را به قالیشویی معتبری بسپارید که مطمئن هستید از شوینده مرغوب استفاده می‌کند و هیچوقت برای پرداخت هزینه پایین به یک قالیشویی نامعتبر اعتماد نکنید.

خدمات مورد نیاز مشتری

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که خدمات اضافی مورد نیاز مشتری هم بر قیمت قالیشویی تاثیر می‌گذارند. به طور مثال مشتری که درخواست می‌کند، علاوه بر شستشوی فرش قسمت‌های آسیب‌دیده فرش رفو و تعمیر شود باید هزینه اضافی بابت ترمیم و بازسازی فرش بپردازد که باعث می‌شود قیمت قالیشویی در رشت تحت تاثیر قرار بگیرد.

معرفی یک قالیشویی معتبر در رشت

اگر می‌خواهید فرش‌های منزل شما با استفاده از شوینده‌های مرغوب و دستگاه‌های پیشرفته و مجهز شسته شوند، همچنین هزینه مناسبی برای شستشو بپردازید بهتر است از خدمات قالیشویی مادر رشت استفاده کنید. کارکنان این مجموعه باتجربه و ماهر هستند و فرش‌ها را با دقت بالایی شستشو و خشک می‌کنند و به شما تحویل می‌دهند.
یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از خدمات قالیشویی مادر این است که سفارشات را در موعد مقرر به شما تحویل می‌دهد؛ حتی در ایام تعطیل و نزدیک عید نوروز که حجم سفارشات زیاد است هم کارکنان قالیشویی به زمانی که به شما اعلام می‌کنند متعهد هستند و سفارشات را به موقع به دست شما می‌رسانند.

قالیشویی معتبر در رشت

جمع بندی

نشستن غبار روی فرش‌های دستبافت و ماشینی باعث می‌شود فرش کدر شود و درخشندگی خود را از دست بدهد. با توجه به اینکه اغلب متقاضیان شستشوی فرش تمایل دارند بدانند قیمت قالیشویی در رشت چقدر است، در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره عوامل موثر بر هزینه شستشوی فرش را بررسی کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *